We begrijpen dat het voor u waarschijnlijk niet makkelijk is om te praten over uw financiële zorgen. Daarom is het goed om te weten dat u contact heeft met een gespecialiseerde medewerker van Syntrus Achmea die begrip heeft voor uw situatie. Onze medewerker helpt u bij het vinden van een haalbare oplossing.
We helpen u bij het in kaart brengen van uw financiële situatie. Daarbij gebruiken we een ‘inkomsten/uitgaven-formulier’. Vindt u het lastig om dat in te vullen? Dan krijgt u daar hulp bij.
Samen met u bekijken we hoe u betalingsproblemen voorkomt. Welke oplossingen zijn er? Wat past het beste bij uw situatie? Samen komen we eruit.
In de test van Geldfit beantwoordt u een paar vragen. Daarna ziet u hoe ‘geldfit’ u bent. En waar u terecht kunt voor advies en hulp. Ook het Nibud kan u op weg helpen, met de ‘FinanciëleGezondheidsCheck’.
Het Nibud Persoonlijk Budgetadvies laat zien waar uw geld blijft. U krijgt tips voor betere geldkeuzes. En u ziet hoe u kunt bezuinigen.
Op de website van zelfjeschuldenregelen ziet u hoe u een realistisch aflosplan maakt voor uw schulden. Inclusief een praktisch stappenplan en handige voorbeeldbrieven. Heeft u juridische hulp nodig? Die biedt het Juridisch Loket.
Humanitas en Schuldhulpmaatje helpen bij het ordenen van uw administratie. Een vrijwilliger komt daarvoor bij u thuis.
Als uw persoonlijke situatie verandert, heeft u mogelijk recht op zorgtoeslag of een andere toeslag. Misschien komt u ook in een lagere belastingschijf terecht. Op de website van de Belastingdienst vindt u informatie over wat de verandering van uw financiële situatie kan betekenen.
Als financiële problemen steeds groter worden, biedt uw gemeente hulp. Bel uw gemeente en vraag naar schuldhulpverlening. Of bel gratis de Nederlandse schuldhulproute 0800-8115.