Bijvoorbeeld S123456? U lost direct af met iDEAL in Mijn Syntrus Hypotheek. Bekijk het stappenplan op deze pagina.
Bijvoorbeeld 123456? U lost direct af met iDEAL in Mijn Leninginzicht. Bekijk het stappenplan extra aflossen in Mijn Leninginzicht.
Wilt u op meerdere leningdelen aflossen?
Dat kan. U kiest per keer 1 leningdeel en betaalt de aflossingen 1 voor 1 met iDEAL.
Wilt u meer dan €50.000 aflossen?
De standaard betaallimiet van iDEAL is € 50.000. Wilt u een hoger bedrag aflossen? U kunt uw aflossing opsplitsen in bedragen lager dan € 50.000 en in meerdere keren aflossen.
In deze situaties betaalt u geen vergoeding voor het aflossen:
Als u aflost met uw eigen geld (geen geleend geld maar bijvoorbeeld spaargeld of een ontvangen schenking).
Lost u af met geleend geld? Dan is per kalenderjaar tot 10% van de oorspronkelijke hoofdsom van het leningdeel vergoedingsvrij. Weet u de oorspronkelijke hoofdsom niet meer? U vindt het in uw persoonlijke omgeving of de hypotheekofferte.
Als u aflost aan het eind van een rentevastperiode.
Als de actuele rente voor dezelfde hypotheekvorm en rentevastperiode gelijk of hoger is dan uw hypotheekrente.
Bij een aflossing binnen 1 jaar na het overlijden van uw partner.
Als u uw overbruggingslening aflost.
Als de hypotheek gelijk is aan, of hoger is dan de actuele marktwaarde. U mag dat verschil zonder kosten aflossen.
In de volgende situaties betaalt u geen kosten, maar regelt u uw aflossing niet zelf:
Is geen van bovenstaande situaties van toepassing? Mogelijk betaalt u een vergoeding voor het aflossen
De vergoeding is afhankelijk van de huidige renteafspraken die we met u hebben en de actuele rentestand. Ons renteverlies is het uitgangspunt voor de berekening van de vergoeding. Dat is het verschil tussen:
* Bieden we die rentevastperiode niet aan? Dan vergelijken we de rentes van de eerstvolgende kortere en de eerstvolgende langere rentevastperiode die we aanbieden. We kiezen de hoogste van die twee. Dat is voor u het meest gunstig.
Neem contact met ons op voor het berekenen van de vergoeding.
U heeft een welkomstbrief van ons ontvangen. Daarin vindt u een activatiecode en stappenplan hoe u kunt inloggen op Mijn Syntrus Hypotheek.
Heeft u een brief van ons ontvangen met de activatiecode, maar bent u deze kwijt? Geen punt. U kunt per e-mail een nieuwe activatiecode aanvragen: beheer@syntrusachmea.nl.
Extra aflossen kan fiscale en andere financiële gevolgen hebben. We willen graag dat u hiervan op de hoogte bent. Uw adviseur kan u hierbij helpen. Hij weet ook hoeveel u elk jaar zonder vergoeding mag aflossen.